Tjänster

 



Vi löser kunders behov av att höja nivån på sitt

strategiska och operativa marknads- och planeringsarbete.

 

Vi arbetar framför allt inom fyra områden

Effektivisering av marknadsarbetet

Resultat till rätt kostnad.


Utveckla, förankra och leverera på marknadsstrategier och marknadsplaner.

Utveckla effektiva processer inom marknadsfunktionen och mellan avdelningar.

Utveckla effektivt samarbete mellan försäljnings- och marknadsfunktioner.


Genomförs till exempel genom intervjuer, workshops, tvärfunktionell projektledning, analyser av befintliga data,

kund- och marknadsundersökning, utveckling av nya processer och verktyg, förankringsarbete, coachning

eller som interims manager. 


Läs mer om case.

Varumärkesutveckling

Som ökar försäljningen.


Utveckla marknads- och varumärkesstrategi

positionering, segmentering, distributionskanaler, marknadsplanering, kundinsikter,

kommunikationsplattform, kampanjplanering, digital strategi, medieplanering.

 

Genomförs till exempel genom workshops, projektledning, analyser av befintliga data, intervjuer,

kund- eller marknadsundersökning, upphandling av byråsamarbeten, utveckling av verktyg och mallar,

förankringsarbete, uppföljningsarbete eller som interims manager. 


Läs mer om case.

   

   

Produkt- och konceptutveckling

Från idé till lansering.


Utveckla och förankra ett kontinuerligt produkt- eller tjänsteutvecklingsarbete.

Utveckla koncept, produkter och tjänster - innovationsarbete, kundundersökningar,

operativt produktutvecklingsarbete, sortimentsstrategier.


Genomförs till exempel genom workshops, projektledning, analyser av befintliga data,

kund- eller marknadsundersökning, utveckling av processer och verktyg, förankringsarbete,

uppföljningsarbete eller som interims manager. 


Läs mer om case.

   

Affärsplanering

Som blir verklighet


Utveckla och förankra affärsplaner på bolagsnivå eller avdelningsnivå.

Utveckla löpande affärsplaneringsprocess på strategisk och taktisk nivå,

samt säkra en process, som involverar medarbetarna.


Genomförs till exempel genom intervjuer, workshops, tvärfunktionell projektledning,

utveckling av verktyg och mallar, förankringsarbete, uppföljningsarbete

eller som interims manager. 


Läs mer om case.

 

Interim management:


Interim management som område växer i takt med att behovet av flexibilitet i organisationer

blir allt större. Det gör också att övriga medarbetare idag ser konsultroller som

ett naturligt inslag i organisationen.

Dessutom slipper företaget onödiga kostnader för rekrytering, sjuk- och semesterlön

och uppdraget pågår endast så länge som behov finns.


Karlöf Key Marketing har kompetensen att ta interimsroller så som: 

• Marknadschef / Kommunikationschef

• Kategorichef / Varumärkeschef / Produktchef

• Affärsområdeschef / Business Manager

• Projektledare / m fl.