Effektivisering av marknadsarbetet
Resultat till rätt kostnad.
Varumärkesutveckling
Som ökar försäljningen.
Utveckla marknads- och varumärkesstrategi
positionering, segmentering, distributionskanaler, marknadsplanering, kundinsikter,
kommunikationsplattform, kampanjplanering, digital strategi, medieplanering.
Produkt- och konceptutveckling
Från idé till lansering.
Affärsplanering
Som blir verklighet
Utveckla och förankra affärsplaner på bolagsnivå eller avdelningsnivå.
Utveckla löpande affärsplaneringsprocess på strategisk och taktisk nivå,
samt säkra en process, som involverar medarbetarna.
Interim management:
Interim management som område växer i takt med att behovet av flexibilitet i organisationer
blir allt större. Det gör också att övriga medarbetare idag ser konsultroller som
ett naturligt inslag i organisationen.
Dessutom slipper företaget onödiga kostnader för rekrytering, sjuk- och semesterlön
och uppdraget pågår endast så länge som behov finns.
Karlöf Key Marketing har kompetensen att ta interimsroller så som:
• Marknadschef / Kommunikationschef
• Kategorichef / Varumärkeschef / Produktchef
• Affärsområdeschef / Business Manager
• Projektledare / m fl.